Zlote mysli


The only time to eat diet food is while you're waiting for the steak to cook.

Julia Child

Sunday, December 5, 2010

Zydowskie latkes

Juz zywcem nie pamietam kiedy robilam placki ziemniaczane, ale ostanio zakupilo nam sie pojemnik smietany w rozmiarze dla wielodzietnej rodziny i trzeba go bylo jakos spozytkowac.
Wymyslilam wiec, ze placki sa do tego doskonale, a ze jest rowniez swieto Hanukkah to pomysl zrobil sie jeszcze lepszy. Co prawda nie dalo sie Wspanialego namowic na swiecenie menorah, bo stwierdzil ze potem musi ja czyscic, a to jest wielce upierdliwe. Nie upieralam sie, bo tak naprawde to my jestesmy tak niereligijni i nieswiateczni, ze ojcotam:)))
Natomiast bardzo chetnie poszedl zakupic ziemniaki, a ja postanowilam chociaz moje zwykle placki ziemniaczane nazwac swiatecznie i oto sa... hanukkowe latkes.

Latkes

2 ziemniaki slodkie (yums)
6 ziemniakow zwyklych (sredniej wielkosci)
2 jajka
srednia cebula
2 lyzki stolowe maki
sol pieprz



Obrane ziemniaki i cebule wrzucic do food processora i zetrzec na tarczy z oczkami. Mocno odcisnac wode,
dodac jajka, sol, pieprz i smazyc male placki.
Podawac ze smietana i cukrem:)


Mniammmmm :))

Happy Hanukkah!!

3 comments:

  1. Mniam. Ja też robilam ostatnio placki ziemniaczane :))

    ReplyDelete
  2. też tak robię,tylko zamiast słodkich ziemniaków daję dwie marchewki,nawet są zjadliwe.
    Pozdrawiam i czekam na jeszcze...

    ReplyDelete
  3. już wiem co będzie jutro na obiad:) tylko nie mam tych słodkich ziemniaków pewnie:)

    ReplyDelete