Zlote mysli


The only time to eat diet food is while you're waiting for the steak to cook.

Julia Child

Wednesday, July 14, 2010

Piknikowo

Zupelnie mi sie zapomnialo, ze w swiateczny weekend kiedy pojechalismy na piknik do Nayack, to udalo mi sie stworzyc nowa salatke i o dziwo calkiem sie udala. Jest bardzo prosta, nie wymagajaca zadnej prawie pracy, ale to juz wiadomo, ze tutaj musi byc wszystko szybko i bez wysilku, ale za to zupelnie inna i pozytywnie inna;)

Salatka z niespodzianka

1 puszka czarnej fasolki
1 puszka chickpeas (cieciorka)
1 mango
mala czerwona cebula
listki kolendry lub zielonej pietruszki
extra virgin oliwka, sol, pieprz

Puszki fasoli i cieciorki dobrze wyplukac, mango pokroic w kostke mniej wiecej wielkosci ziarenek cieciorki, posiekac drobno czerwona cebulke. Calosc wymieszac, dodac oliwke, sol i pieprz do smaku.
Odstawic na 1-2 godziny do lodowki.
Dodatek mango sprawia, ze salatka ma zupelnie niespodziewany smak, ale jednoczesnie jest to bardzo udana kompozycja.


Zdjecie robione przez Wspanialego, kiedy ja przygotowywalam reszte piknikowych potraw:)

3 comments:

  1. Wielu ludzi pisze na logu: użyj świeżej kolendry albo pietruszki. Dla mnie to jak głaskać psa na zdjęciu.
    Kolendra jest w pewnym rodzaju metaliczna i nic jej nie może zastąpić mimo podobieństwa botanicznego. Ale ja mam jakieś popierdyczone kubki smakowe więc przepraszam wszystkich zebranych.

    ReplyDelete
  2. Bareya nie ma za co przepraszac, bo ja sie z Bareya zgadzam w 1000% tez nigdy nie zastapilabym kolerndry pietruszka, ale tak napisalam, bo...
    Wlasnie ja moje zwiazki netowe z Polska zaczelam od jednej takiej strony gotujacej, dosc popularnej i jak tam kiedys zamiescilam przepis w ktorym byla kolendra, to wszyscy tak pluli, ze az mi z monitora kapalo. Bo jak to mzona takie swinstwo?! No i sie okazalo, ze wiekszosc ludzi mimo ogromnej roznicy smakowej zastepuje kolendre zielona pietruszka. I dlatego tak napisalam, ale dla mnie osobiscie to kolendra jest kolendra niezastapiona, no chyba, ze ktos chce tylko wrzucic cos zielonego to mozna i szczypiorek, albo i siekane liscie pomidora;)))))
    Nastepnym razem sie poprawie i nie bede pitolic od rzeczy, ale tego juz nie bede poprawiac ani likwidowac, bo niech se juz tak bedzie:))

    ReplyDelete
  3. z mango! zapowiada się ciekawie.

    ReplyDelete