Zlote mysli


The only time to eat diet food is while you're waiting for the steak to cook.

Julia Child

Tuesday, November 30, 2010

Zrobilo sie dyniowo

Skoro juz zapoznalam sie z dynia, to postanowilam zrobic rowniez sernik dyniowy.
Do tego sernika mozna wykorzystac gotowa pulpe dyniowa zakupiona w sklepie, lub jak ja spreparowac dynie samemu. Ja robilam to z butternut squash, czyli dyni pizmowej. Dynie podobnie jak w przypadku zupy obralam, wypestkowalam pokroilam w kostke i podpieklam w piekarniku, a potem zmiksowalam w blenderze.

Sernik dyniowy

12 lyzek stolowych roztopionego masla
2 i 1/2 szklanki pokruszonych herbatnikow lub graham cracker crumbs
2 szklanki cukru
szczypta soli
1kg sera Philadelphia
1/4 szklanki gestej smietany
400g pulpy dyniowej
6 duzych jajek
1 lyzka stolowa extraktu waniliowego
2 lyzki stolowe cynamonu (ja dalam tylko jedna bo za cynamonem nie przepadam)
1 lyzeczka mielonego imbiru
1 lyzeczka mielonych gozdzikow

2 szklanki slodkiej bitej smietany
1/2 szklanki prazonych wiorek kokosowych

Nagrzac piekarnik do temperatury 180C. Duza tortownice wysmarowac maslem.
Pokruszone herbatniki wymieszac z roztopionym maslem, 1/4 szklanki cukru i szczypta soli oraz wylepic nimi szczelnie dno tortownicy i rowniez troche brzeg. Podpiec na brazowo, ok. 15-20min.
Wyjac z piekarnika i odstawic do ostygniecia.
W mikserze ubic serek Philadelphia, dodac reszte cukru, smietane, pulpe dyniowa, jajka i wanilie oraz reszte przypraw. Tortownice z ostudzonym spodem owinac szczelnie z zewnatrz folia alumniowa i wylac do niej zmiksowany ser.
Zagotowac wode.
Ostroznie ustawic tortownice w duzej formie do pieczenia i wstawic calosc do piekarnika, teraz wlac wrzaca wode do formy obok tortownicy, tak aby woda dochodzila do polowy wysokosci tortownicy.
Piec ok. 1godz i 45min do 2 godzin, w zaleznosci od piekarnika, az brzegi sernika beda upieczone  i srodek lekko miekki. Teraz wylaczyc piekarnik, otworzyc drzwiczki na kilka sekund, tak aby tylko wypuscic czesc goraca i zamknac z powrotem. Pozostawic sernik w piekaniuku ok. 1godziny lub wiecej do wystygniecia, nastepnie ostroznie wyjac calosc wraz z duza forma.
Poczekac az sernik wystygnie calkowicie i obkroic nozem scianke tortownicy przed jej otworzeniem.


Podawac porcje sernika udekorowane bita smietana i posypane prazonymi wiorkami kokosowymi.


7 comments:

  1. ale polecasz, smaczny? czy nie bardzo?

    ReplyDelete
  2. jesli gozdziki, to bedzie na max smaczny!

    ReplyDelete
  3. Malinconia--> Jest nie smaczny, jest BOSKI!!! serio, ja nie jestem zwariowana na punkcie sernikow, ale ten jest pyszny!!!

    ReplyDelete
  4. Szombi--> Jest naprawde super:))

    ReplyDelete
  5. większość Twoich ciast wypróbowałam i wszystkie były super!Ten sernik też upiekę i bardzo proszę o przepis na ciasto marchewkowe bez mąki.Nie wiem dlaczego,ale już mi smakuje.
    Nie rozumiem,dlaczego "gotujebomusze",
    wg mnie powinno być "gotujebojestemwtymdobra"

    ReplyDelete
  6. Schola--> Dziekuje za komplement:)
    Gotuje bo musze, dlatego, ze jak widzisz nic sie tu nie dzieje szczegolnego z wyjatkiem swiat:) tak na codzien to ja faktycznie gotuje sporadycznie.

    ReplyDelete
  7. Tadam- znalazłam! Wygląda wspaniale, ta dynia ma chyba mocno pomarańczowy kolor? Ja mam teraz w domu taką strasznie jasną, wizualnie na pewno nie wyjdzie tak słoneczny jak u Ciebie. Ale może kupię inną. A ten serek Philadelphia, to można jakimś innym zastąpić? U mnie na osiedlu na pewno go nie ma, a widziałam kiedyś w jakimś markecie to w takim małych (chyba 150gram) pudełeczkach go sprzedawali. Jaką on ma konsystencję? Jesteś w stanie porównać go do jakiegoś sera, który znasz z Polski? Z góry dziękuję za odpowiedzieć.

    ReplyDelete