Zlote mysli


The only time to eat diet food is while you're waiting for the steak to cook.

Julia Child

Monday, April 21, 2014

Zdrowe ziarna

Od jakiegos juz czasu zafascynowaly mnie zdrowe ziarna i to nie tylko takie znane od lat kasze jak jaglana, perlowa ale kasze typu Farro, Freekeh, Quinoa, ziarna czerwonego zyta, Bulgur.. to sa wszystko znane od wiekow ziarna, wystepujace w naturalnej formie czyli bez obrobki chemicznej przez co sa o wiele zdrowsze od np. bialego czy nawet brazowego ryzu.
Kiedys Dorka na swoim blogu pisala o salatkach z kasz i w komentarzach obiecalam, ze podam kilka pomyslow na to co ja robie.
I tak kasza w sumie moze byc kazda z wyzej wymienionych i tutaj rozne polaczenia.
Na pierwszym zdjeciu to salatka z ziaren czerwonego zyta z czarna fasola, avocado, pomidor, szczypior, zielona natka z pietruszki lub cilantro, oczywiscie sol, pieprz i oliwka do smaku.


Drugie zdjecie to kasza Freekeh w polaczeniu znow z czarna fasola, ziarnam granatu, mango, zielony szczypior i oczywiscie jak zawsze sol, pieprz i oliwka.


Na Wielkanoc zrobilam wersje Farro z pomidorami koktajlowymi, avocado, suszonymi morelami, szczypiorem. Jak zawsze sol, pieprz i oliwka.


Dodatkowo tym razem do tradycyjnej wielkanocnej baraniny zrobilam tez salate Tabouleh z kruszonych ziaren bulgur. Nie mam pojecia jak to sie nazywa po polsku.

Tabouleh salad
1cup kruszonego bulgur
1.5 cup wrzacej wody
peczek zielonej pietruszki
peczek natki z cilantro
pomidory
surowy duzy ogorek
zielony szczypior
mieta (niekoniecznie, ja daje w ilosciach sladowych)
sok z cytryny
sol
pieprz
oliwa z oliwek (extra virgin)
odrobina cukru (opcjonalnie)

Bulgur zalac wrzaca woda i odstawic do napecznienia, jak ziarna wchlona cala wode to dodac reszte drobno posiekanych dodatkow, sol, pieprz, oliwke i sok z cytryny.
Ja dodaje odrobine cukru dla podkreslenia smaku.



Szczerze polecam takie salatki, dla mnie to najczesciej zdrowe danie, ktore zabieram na lunch do pracy lub dodatek obiadowy zamiast ziemniakow.

2 comments:

  1. W Polsce bulgur też nazywa się bulgur. Dostępny w sklepach ze zdrową żywnością. Pozostałe ziarna też występują pod tą samą nazwą, ale choć istnieją polskie przepisy z użyciem tych ziaren, dostępne są tylko w sklepach internetowych.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polu, na poczatku jak zaczelam uzywac te ziarna to tez szukalam przepisow, a teraz doszlam do wniosku, ze tu w sumie nie ma zadnych regul i mieszam co mi pod reke wpadnie i jakos zawsze wychodzi to smaczne:))

      Delete